Híres casting directorok – 6. rész

Forrás: Modellügynökség | 2016 január 12.

A casting director az a személy, aki a válogatást felügyelve a designer ízlése alapján választja ki a legkiemelkedőbb lányokat, akik ha elég ügyesek, később nem csak az adott márka kifutóján, hanem akár kampányában is szerepelhetnek. Erről a korántsem egyszerű és felelősségteljes munkáról keveset hallani, ezért ideje, hogy rájuk is felhívjuk a figyelmet. A legtöbbször ezeken az embereken múlik, hogy világsztár lesz-e egy vidéki kislányból, ugyanis nem úgy működik, hogy a kezdő modell besétál Alessandro Michele irodájába, hogy szeretne Gucci kampányban szerepelni.

casting-director-modellügynökség-blog-cosmopolitan

Sorozatunkban először egy duó kerül főszerepbe, ugyanis Barbara Nicoli és Leila Ananna együtt került be a divatipar öt legbefolyásosabb casting directorai közé. Világszínvonalú munkáik listáján szerepel olyan divatházak kampánya, mint Benetton, Gucci vagy Salvatore Ferragamo, de több Vogue és i-D magazin címlapjára is kerítettek már modelleket. Ezek mellett persze évek óta kiveszik a részüket a divathetek válogatásaiból is többek közt Burberry, Diane Von Fürstenberg és Jil Sander háza táján. Szupermodellünket, Axente Vanessát például Armani, Gucci és Saint Laurent show-jára is többször beválogatták. A Milánó és Párizs közt ingázó, 10 éve együttműködő duónak sem esett ám csak úgy a siker az ölébe. Barbara öltöztetőként kezdte, majd a bemutatók alkalmával elkezdte memorizálni a modellek arcát és egy casting director mellett kötött ki asszisztensként. Tarts velünk és megtudhatod, hogy Barbara és Leila szerint milyen ekkora nevekkel dolgozni, miben változott a divatipar az elmúlt évek alatt, milyennek látják a munkájukat és hogy hogyan tudnak mindig újat mutatni!

casting-director-modellügynökség-blog-cosmopolitan

casting-director-modellügynökség-blog-cosmopolitan

„Minden modellnek más a személyisége, a hozzáállása és háttérsztorija – pont ezek a dolgok különböztetik meg őket egymástól. Mindkettőnknek megvannak a saját kedvencei, akiket legszívesebben minden show-ra beraknánk, de ezt nem tehetjük meg, mert nem lenne mindig működőképes. Kemény elvárásoknak kell megfelelnünk a castingok során ahhoz, hogy a kollekció koncepciója minél erősebb legyen. Sokszor egy bizonyos típust kell keresünk, tehát van, hogy csak barna vagy csak szőke lányok lehetnek, de olyan is, hogy olyan modellek kellenek, akik nagyon hasonlítanak egymásra. A mi feladatunk az, hogy megfelelő modelleket ajánljunk, de a tervezőnek kell eldöntenie, hogy kit tart elég jónak az adott kollekcióhoz. A tervező idejét pedig nem lehet pocsékolni azzal a milliónyi modellel, aki a divathetek miatt a városban van, ezért nagyon profin kell szelektálnunk. Minden kliensnek szigorú elképzelése és saját szépségideálja van, ezért nehezen fogadnak el olyat a ruháik viseléséhez, aki ezeknek nem felel meg. Szerintünk érdemes szem előtt tartani, hogy show-król van szó. Egy show-nak pedig az a célja, hogy álmodozásra késztessen minket és nem feltétlenül az, hogy a valóságot tükrözze.

casting-director-modellügynökség-blog-cosmopolitan

casting-director-modellügynökség-blog-cosmopolitan

casting-director-modellügynökség-blog-cosmopolitan

Teljesen más, amikor divatanyagokon dolgozunk, mi vagyunk a Flair magazin casting directorai is. Néha elég nagy a stáb és igyekszünk mindenkivel kapcsolatot kialakítani, de ez sokszor nehezen megoldható. Nem mondanánk, hogy ezt a típusú munkát kevésbé szeretnénk, de sokkal üdítőbb és jobb úgy dolgozni, hogy nem egy számítógépen vagy e-mailekben vagy kapcsolatban az emberekkel.

casting-director-modellügynökség-blog-cosmopolitan

Úgy tudunk minden szezonban megújulni ennyi klienssel is, hogy sohasem hagyunk fel a friss arcok keresésével, vagy a modellügynökségek felkeresésével, hogy még több fotót és videót küldjenek. Szeretünk új arcokat, új személyiségeket, vagy új karaktereket felfedezni és ezekről a kliensek véleményét kikérni – ez az egyik legizgalmasabb része a munkánknak. Nagyon büszkék vagyunk a munkánkra, amikor segítünk beindítani egy modell karrierjét és mások is kezdik észrevenni.

casting-director-modellügynökség-blog-cosmopolitan

A Gucci eddigi castingjait nem lehet összehasonlítani, hiszen Alessandro teljesen más, mint Frida Gianni, aki teljesen más volt, mint Tom Ford. Képtelenség összehasonlítani három ennyire eltérő és erős személyiséget. A legutóbbi show-n a bemutató kezdése előtti utolsó pillanatig együtt dolgoztunk Alessandro Michele-lel.  Amikor először castingoltunk neki, pontosan elmagyarázta, hogy miről szól a kollekciója és hogy mi jár a fejében. Sosem említette, hogy egy konkrét testalkatot, vagy valamelyik szupermodellt szeretné a bemutatón látni, ehelyett elmondta az inspirációját és elkalauzolt minket a világában. Azonnal megértettük mindketten az elképzelését. A castingok alatt Alessandro tökéletesen karakterbe tudja hozni a modelleket, úgy, hogy az passzoljon a kollekcióhoz.

casting-director-modellügynökség-blog-cosmopolitan

casting-director-modellügynökség-blog-cosmopolitan

Azt kell mondanunk, hogy régebben teljesen más volt az egész szakma, sosem volt még ennyi modell, mint most. Ugyanaz a modell szerepelhetett rengeteg shown egymás után, mert nem volt olyan szoros a beosztás. És persze nem volt ennyi konfliktus a márkák közt, hogy elsőként szerezzék meg a legjobb lányokat exkluzívként.  A ’90-es évek a szupernők korszaka volt, majd a ’90-es évek közepe-vége felé áttértünk az nagyon fiatal és az androgün modellekre. Az új évszázad rendkívül gyönyörű nőket hozott egészséges életmóddal. Mostanra visszatértünk a nagyon fiatal és friss lányokhoz. Szerintünk az emberek a divatiparon belül és kívül most valami tisztát és egyszerűt keresnek. Az iparban eltöltött 22 év alatt volt némi változás, hiszen a divat mindig arra reflektál, ami a világban történik. Gazdaságilag, társadalmilag, politikailag, csakúgy mint bármelyik művészet, úgyhogy ebből a szempontból a divat egy csodálatos dolog.”

Blogleírás

A modellügynökség - www.cosmopolitan.hu kiemelt blogja "Hogy készül egy divatanyag? Milyen érzés végigvonulni New York, Párizs, Milánó kifutóin?