Barabás Henriett kedvenc vegán desszertjei – 1. rész

Forrás: Modellügynökség | 2015 február 22.

A legmenőbb magazinok és fotósok kedvence, a mi Barabás Henriettünk már lassan harmadik éve él vegán életmódot. Semmilyen állati eredetű és mesterséges ételt nem fogyaszt, ráadásul étrendje teljesen laktóz-, glutén- és cukormentes is, vagyis 100%-ban egészséges! Tévedés, hogy ez azt jelenti, hogy koplal és füvekkel, magvakkal és napfénnyel táplálkozik. Henriett most betekintést enged konyhaművészetébe, ezzel is bizonyítva, hogy nem kell lemondani az óriási lakomákról és az édességekről sem, ha egészségesen akarsz enni!

Lássuk legfinomabb és nagyon-nagyon egészséges desszertjeinek receptjeit:

1.  Áfonyalekváros zabkockák

Hozzávalók:

Áfonyalekvár

– 3 bögre áfonya

– 3 kanál kókuszcukor (vagy bármilyen édesítő ízlés szerint, a steviából pl. sokkal kevesebb kell)

– 3 kanál chia mag

– fél teáskanál vanília

Zabkockák

– 1 chia mag tojás (tojás helyettesítő: 1 kanál chia mag + 4 teáskanál víz)

– 1/3 bögre kókuszolaj

– 4 kanál kókuszcukor (vagy stevia ízlés szerint)

– 1 teáskanál vanília

– 2,5 bögre zab (kissé lisztté őrölve)

– 1 bögre mandulaliszt (vagy barnarizs liszt, zabliszt stb.)

– fél teáskanál szódabikarbóna

– fél teáskanál himalája só

Elkészítés:

Előmelegítem a sütőt 180 fokra. A tepsit kikenem egy kis kókuszolajjal vagy sütőpapírral fedem be. A lekvár hozzávalóit egy tálban addig forralom és keverem, amíg az áfonyák szét nem robbannak és kissé folyékony állagot nem kapok. Félre rakom hűlni és mikor már majdnem kihűlt, bedobom a hűtőbe 15-20 percre, ekkor válik majd igazán lekvárrá. A kanálnyi chia maghoz hozzáadom a 4 kanál vizet, összekeverem és állni hagyom kb. 5 percig, amíg zselés, tojáshoz hasonló anyagot kapok. Egy nagy tálban összekeverem az olvasztott kókuszolajt, édesítőt, vaníliát, majd a chia tojást. Aztán lassan a többi hozzávalót, kissé ragadós lesz, de ez normális. Szépen, egyenletesen eloszlatom ezt a tepsiben, majd a tetejére szintén egyenletesen elkenem a kihűlt lekvárt. Én még ennek a tetejére szórtam egy kis zab és édesítő mixet. Tedd a sütőbe 25-30 percre, amíg a lekvár tetejére szórt zab arany barnára nem sül és ropogós nem lesz. A biztonság kedvéért 20 perc után nézd meg, hogy áll a dolog. Vedd ki, hagyd hűlni, majd kockázd fel. Én még egy kis dióval és banánnal is díszítettem.

2.  Banánkenyér

Hozzávalók

– 1 és 3/4 bögre zabliszt

– 2 teáskanál sütőpor (én vegán természetes sütőport használtam, amit a bioboltban találtam, de lehet a hagyományosat is használni)

– 1 kanál szódabikarbóna

– 3 kanál kókuszolaj

– 1/3 bögre édesítő (én agavét használtam)

– 4 kis vagy 3 nagy érett banán (ha barna pöttyök vannak rajta, akkor tökéletesen érett a banán és könnyebb az emésztésnek)

– egy csipet himalája só

– ízlés szerint magok (mandula, dió, kesu, fenyőmag)

Elkészítés:

Előmelegítem a sütőt 180 fokra. Kombinálom a lisztet, sütőport, szódabikarbónát, sót egy nagyobb tálban, majd félre teszem. Összekeverem az édesítőt az olvasztott kókuszolajjal és a vaníliával. Ezt hozzáadom a liszthez. Összepürésítem a banánokat, én villát használtam és hagytam, hogy kissé darabkás maradjon, mert imádom az omlós banándarabokat a kenyérben. Végül mindent egymáshoz adok a magokkal együtt. Az így kapott masszát szilikon formába öntöttem, amit előtte kis kókuszolajjal kikentem. Még meg lehet szórni a tetejét magvakkal és/vagy banán szeletekkel. Kb. 50 percig kell sütni, közben teszteld a kenyeret fogpiszkálóval. Hagyd kihűlni, vedd ki a szilikonból, hogy a nedvesség elpárologjon belőle.

3.  Színes sült zabtorta

Hozzávalók

– 1,5 bögre zab

– növényi tej (zab, mandula, rizs, szója stb.)

– 1 kanál nyers kakaó vagy karobpor

– datolya szirup ízlés szerint

– 1 kanál nyers kendermag protein por

– 1 kanál acai por

– 1-2 alma

– nyers kakaóbab, goji bogyó

Elkészítés:

A zabot felöntöm a növényi tejjel és hagyom állni, hogy megszívja magát. Majd hozzáadok egy kanálnyi olvasztott kókuszolajat. Annyi tejet önts bele, hogy ragadós állagot kapj. Majd hozzáadom az édesítőt (én datolya szirupot használtam). Ezt 4 felé osztom és az egyikhez hozzáadom a kakaóport, a másikhoz az acai port és így tovább a kendermag porral (ez lesz a zöld rész, ezt lehet helyettesíteni spirulina porral is akár). Az egyik rész pedig simán marad.

Aztán egy kis kerámiatányérkában egyesével elegyengetve teszem bele a zabos mixet, mindegyiket vékonyra vágott almaszeletekkel elválasztva. Rakd be a sütőbe 10-15 percre, majd fordítsd ki az így kapott minitortát. Megszórhatod nyers kakaóbabbal és goji bogyókkal, de lényegében akármivel, ami kéznél van.

Jó étvágyat! 🙂

 

Blogleírás

A modellügynökség - www.cosmopolitan.hu kiemelt blogja "Hogy készül egy divatanyag? Milyen érzés végigvonulni New York, Párizs, Milánó kifutóin?