Rejtett cukrok

Forrás: Modellügynökség | 2014 december 12.

Ismét egy kajás bejegyzést hoztunk neked, és most talán az eddigieknél is jobban próbáljuk megfogni az egészség oldaláról a dolgokat! Fel szeretnénk hívni a figyelmedet arra, hogy ha nem tudatosan vásárolsz, bizony észrevétlenül is több pohárnyi cukorral károsíthatod szervezetedet.

cukor-fogyókúra-egészség-cosmopolitan

 Először is kezdjük azzal, hogy miért olyan rossz a cukor?

Az orvosok szimplán csak csendes gyilkosként emlegetik, mivel károsítja a májat (pontosan úgy, ahogy az alkohol), a szívet, plusz felgyorsítja az öregedést. Csendes, mert nem azonnal jelentkeznek a tünetek, csak fokozatosan növekszik a súlyod, és közben akár halálos problémák is kialakulhatnak.
Ráadásul hiába kívánod állandóan a cukrozott kajákat, ezektől sosem lesz teltségérzeted és az egész kezdődik elölről. A végén pedig már ott tartasz, hogy az ajánlott napi kalóriabeviteled többszörösét fogyasztod el pár óra alatt. Ha viszont túl sokat eszel belőle, nem csak az elhízás következményeivel kell számolnod, mert létezik úgynevezett cukorfüggőség is, amely szorongást és dehidratáltságot okozhat. Sőt, sajnos sokkal hajlamosabb leszel a borzasztó rákos megbetegedésekre, a diabéteszre, szív és érrendszeri betegségekre is. Nem is csoda, a kínaiak több ezer évig méregként könyvelték el a cukrot, mivel pontosan akkora függőséget okoz, mint a kokain!

cukor-fogyókúra-egészség-cosmopolitan

– Milyen ételekre kell odafigyelni?

Sajnos tulajdonképpen mindenre… Ne hagyd magad becsapni, sose felejtsd el megnézi az összetevők listáját!! Nem is gondolnád, hogy a reggeli müzlitől a ketchupon át egészen az instant levesekig minden tele van rejtett cukrokkal. Azt is tudnod kell, hogy nem csak az energiaitalokat és az üdítőket cukrozzák agyon, bizony sokszor a “rostos gyümölcslevek” is tele vannak velük.

cukor-fogyókúra-egészség-cosmopolitan

Hoztunk pár képet, amik kiválóan szemléltetik, hogy mivel mennyi cukrot tömsz magadba gyanútlanul:

cukor-fogyókúra-egészség-cosmopolitan

cukor-fogyókúra-egészség-cosmopolitan

cukor-fogyókúra-egészség-cosmopolitan

cukor-fogyókúra-egészség-cosmopolitan

cukor-fogyókúra-egészség-cosmopolitan

Találtunk érdekes tanulmányokat is, amelyek bizonyítják, hogy egy adag ételben vagy üdítőben néha több cukrot rejtenek el, mint egy émelyítően cukormázas töltött fánkban. Felháborító és szomorú, de ezek a termékek mind szerepelnek a listán:

  • Starbucks Caffé Latte (grande),
  • Tropicana narancslé (2 dl),
  • 1 csomag Győri Édes kakaós keksz,
  • Subway Csirke teriyaki szendvics,
  • Nesquick zsírszegény csokis tej (240 ml),
  • KFC káposztasaláta,
  • Coca Cola classic (2 dl),
  • Epres Danone Activia (125 g),
  • 1 doboz Kellog’s Froot Loops gabonapehely,
  • Hohes C Multivitamin gyümölcslé (2 dl),
  • Jana ízesített ásványvíz (1,5 l),
  • Heinz paradicsomleves (300 g),
  • Nestea őszibarackos zöld tea 30%-al kevesebb cukorral (0,5 l),
  • Bertolli paradicsomszósz (fél üveg),
  • belVita Jó Reggelt kakaós keksz (50 g)
  • Oké! Kakaós tej (450 ml)
cukor-fogyókúra-egészség-cosmopolitan

– Na és mi a helyzet a ‘cukormentes’ feliratokkal?

Tudnod kell, hogy minden, amire ráírják, hogy “hozzáadott cukrot nem tartalmaz”, “csökkentett cukortartalmú”, vagy “cukormentes”, mind-mind tartogathat meglepetéseket. Ne gondold, hogy kivonják belőle azt a tényezőt, ami miatt milliók kívánják meg naponta!
Ha lecsekkolod az összetevőket, a következőkkel fogsz találkozni: fruktóz, kukoricaszirup, barnarizs-szirup, nádcukor, répacukor, melasz, méz. Ezek ugyanolyan károsak, mint a kristálycukor, csak valamivel jobban cseng a nevük.
Rosszabb esetben még ezeket sem látod, csak a sok E betűt, amik mesterséges édesítőszerekre utalnak. Mivel ezek köztudottan rákkeltőek, a következő feliratokat mindenképpen kerüld: aszpartám (E951, E962), szaccharin (E954), ciklamát (E952), szukralóz (E955).

Összegezve: ajánljuk, hogy ne vásárolj előre elkészített, csomagolt, vagy instant, gyorskajáldás ételeket, üdítőket, energiaitalokat, flakonos teát, szószokat, salátaönteteket, ízesített joghurtokat, gyümölcskonzerveket. És ezt nem azért mondjuk, mert le szeretnénk fogyasztani bárkit is!

cukor-fogyókúra-egészség-cosmopolitan

– Akkor mi a megoldás?

A legjobb az lenne, ha felhagynál az előre dobozolt kajákkal és friss, otthon elkészített koszton élnél rengeteg nyers hozzávalóval.  A káros energiaitalt cseréld le méregtelenítő zöld- vagy mate teára, üdítők helyett pedig készíts magadnak ízesített ásványvizet vagy vitaminbomba turmixokat.
Édesszájúak, figyelem! Olyan növényi alapú édesítőszerekből, mint a stevia, vagy a xilit is mennyei sütiket lehet sütni! Annyi a különbség, hogy nulla kalóriásak és gyakorlatilag gondtalanul áthaladnak a szervezeten, így cukorbetegek is bátran ehetik. Amellett hogy édesek, ásványi anyagokban és vitaminokban gazdagok, nem károsítják a fogakat, mivel antibakteriális hatásúak. Ezekből készülnek már csokik, rágcsák, sütemények, lekvárok, rágógumik és fagyik is. Érdemes felfedező körútra indulnod egy jól felszerelt bioboltba, ugyanis mindenből tudsz már egy sokkal egészségesebb verziót főzőcskézni magadnak!

cukor-fogyókúra-egészség-cosmopolitan

Blogleírás

A modellügynökség - www.cosmopolitan.hu kiemelt blogja "Hogy készül egy divatanyag? Milyen érzés végigvonulni New York, Párizs, Milánó kifutóin?