Koplalás helyett próbáld ki ezt!

Forrás: Modellügynökség | 2014 november 26.

Rengeteg szélsőséges diétáról lehet olvasni manapság, és még mindig túl sokan gondolják, hogy a modellek éheznek. Na, nálunk tuti nem! Mi az egészséges életmódra szavazunk és kész!

Számunkra kiemelten fontos kampányolni emellett, hiszen a lányok fejlődésben lévő szervezetének szüksége van egy életerős alapra. Arról nem is beszélve, hogy ha tényleg semmit nem ennének, képtelenek lennének teljesíteni a hosszú órákig elhúzódó, sokszor fárasztó munkájuk során! Miért érné meg ez bárkinek?

Lássuk mi az, amire odafigyelnek modelljeink! Szakemberekre és az évek tapasztalatára hallgatva mi a következőket tanácsoljuk: 

– Van, aki a levegőtől is hízik, és olyan is, aki egy dekát sem képes felszedni, akármennyit eszik, így mindenkinek önmagával kell letisztáznia, mivel és hogyan akar javítani az életminőségén. Az első és legfontosabb szabály: minden fejben dől el! Csak pozitívan!

– Ideje elfelejteni a koplalást! Étkezz naponta 4-6-szor kis adagokban! Így búcsút mondhatsz a falásrohamoknak, ráadásul nem raktározódik el annyi zsír a szervezetedben, mintha órák után üres gyomorral felfalnád az egész hűtőt.

– Soha ne hagyd ki a reggelit! Nem véletlenül mondják, hogy a nap legfontosabb étkezése. Ne sajnáld rá az idődet, mert feltölt energiával, sokáig jól lakott leszel és jobban tudsz majd koncentrálni is. Kezd a napot energiabombával, például gyümölcsös zabkásával és turmixal, amit már előző este összedobhatsz! 

– Az utolsó étkezés este 7-8 óra fele történjen, így rémálmaid és karikás szemeid sem lesznek többé!

– Alaposan rágj meg mindent! Hamarabb lesz teltségérzeted, plusz elkerülheted a puffadtság és a gyomorégés kellemetlen érzetét is. 

– Mindig figyelj oda a folyadékbevitelre! Napi 3-4 literrel sokkal fiatalabb lesz a bőröd, és még a fejed sem fog fájni annyit.

– Mindig írj bevásárló listát, hogy ne csábulj el olyan dolgokra, amire nincs is szükséged! Vásárláskor érdemes átfutni az összetevők listáján, mivel olyan kaják is tele vannak cukorral, mesterséges színező és ízfokozó dolgokkal, amikről nem is gondolnád! 

– Hasznos tipp: vezess kajanaplót! Rengeteg applikáció létezik erre (pl.: MyNetDiary), de az is segít, ha egy füzetbe jegyzetelsz magadnak. Remek lehetőség a változatos étrend kialakítására és nem utolsó sorban így könnyebb elérni a kitűzött célodat!

Persze az sem mindegy hogy mit eszel és iszol! Azt szoktuk javasolni, hogy:

– A napi 3-4 liter folyadék szénsavmentes ásványvízből és zöld teából álljon. Utóbbi méregtelenít és az anyagcserét is serkenti. Ezt pedig a cukrozott italokról nem lehet elmondani, ugye?

– Cukor helyett használj steviát, vagy xilitet. Minden orvos egyetért abban, hogy a fehér cukor méreg az emberi és állati szervezetnek. Ezek az édesítőszerek növényi alapúak, nem hizlalnak és nem okoznak fogszuvasodást sem. Egy stevia tabletta pl. 3 mokkáskanál cukornak felel meg, szóval ne aggódj, nem kell lemondanod az édességekről!

– Fehér helyett használj teljes kiőrlésű vagy gluténmentes lisztet! Nem is gondolnád, mennyi betegség kialakulásáért felelős a liszt, sőt képzeld, a világon minden harmadik ember gluténérzékeny! Válogass ezek közül: teljes kiőrlésű, Graham, tönkölybúza, zab, vagy durumliszt! Szerencsére egyre több pékség polcán találsz gluténmentes finomságokat is, de otthon is bátran lehet kísérletezni! Ezen lisztek alapja lehet hajdina, barna rizs, köles, chia, quinoa, köles, teff, szója, amaránt, tápióka, vagy mandula.

– Fogyassz minél több nyers zöldséget és gyümölcsöt! Az eredmény nem fog elmaradni: a rengeteg antioxidánstól, vitamintól sokkal jobb lesz a közérzeted, és tele leszel energiával! 

– Előre elkészített szószok és lekvárok helyett érdemes otthon kikutyulni magadnak a dolgokat, már csak a fent említett adalékanyagok miatt is! Ha nincsen ilyenekre türelmed, akkor nézz szét a nagyobb bioboltokban! Mennyei, egészséges finomságokat árulnak már szerencsére!

 – Építsd be a halat az étrendedbe! Alacsony kalóriatartalmú, könnyen emészthető és telis-tele van omega-3 zsírsavakkal, vitaminokkal és rosttal. Ha húsimádó vagy, a legalacsonyabb zsírtartalmúakat válaszd, ilyen a pulyka és csirkemell.

– Nassolj egészségesen! Gyümölcs chipsek, magvak, aszalt gyümik,mártogatós zöldségek, biorágcsák, nyami! Ezeket akár a suliba is el tudod vinni magaddal, szóval ilyesfajta élvezetekről sem kell lemondanod!

– Kerüld a zsíros ételeket! Inkább grillezz, vagy párolj. Ha imádsz sütni, próbáld ki a kókuszzsírt, amivel egy életre el lehet felejteni a kajakómát! Nincs benne rossz koleszterin, nincsen szaga, viszont immunerősítő és könnyen emészthető.

– Kávé helyett pörgesd fel magad természetesen! Ha nem szeretnéd tönkretenni a szív- és érrendszeredet, besárgítani a fogaidat, és kihagynád az életedből az idegméreggel felturbózott instant kávékat, akkor válaszd a maté, guarana, zöld, chai, gyömbér, ginseng teát, vagy a kakaópótló karobot, amiben nincsen koffein, de nagyon finom tejeskávé íze van! 

Plusz tipp: A helyes táplálkozás mellé – ahogy minden orvos és szakember – mi is napi minimum fél óra mozgást ajánlunk. Főleg ha egész nap egy asztal előtt ülsz! Lehet ez kardio, futás, jóga, vagy akármi, ami megtetszik, hidd el a tested és szervezeted meg fogja hálálni azt a 30 percet! Ráadásul már költened sem kell rá, mert a YouTube-on rengeteg videót megtalálsz! A mi kedvencünk Madonna, Jennifer Lopez, Shakira és Gwyneth Paltrow személyi edzője: Tracy Anderson! 

[youtube wut2xszT6Q4 nolink]

Nem is olyan nagy áldozat, vagy időbefektetés mint gondoltad, igaz? Tulajdonképpen semmiről nem kell lemondanod, szerencsére már mindent lehet pótolni valami sokkal jobbal! Bár a kezdet mindig nehéz, modelljeink 1-2 hét után már büszkén posztolják, hogy milyen fitten étkeznek tanácsaink alapján!

Bármikor szívesen válaszolunk további felmerülő kérdéseidre is!

  1. Sári Melinda
    on

    Szia. Lenne egy kérdésem. Egy 15 éves lánynak napi hány kcalt kell ennie súlytartáshoz heti 5*30perc edzéssel? Hány g szénhidrát,zsír ajánlott?

    • birtab
      on

      Kedves Melinda! Ez mindenkinél egyén és adottság függő. Nekünk nem ez a szakterületünk, úgyhogy ha komolyan foglalkoztat a kérdés, azt tanácsoljuk, hogy fordulj egy profi szakemberhez.

  2. Tina
    on

    Kedves Attractive csapat!
    Már régebb óta szeretnék leadni néhány kilót,és tudom hogy a vitaminoknak fontos szerepe van ebben (Magnézium, B-vitamin, C-vitamin).A kérdésem az lenne,hogy tudnátok segíteni abban,hogy a vitaminokból miből mennyit kell szedni?És hogy ezeket folyamatosan vagy csak kúra szerűen érdemes?
    A választ előre is köszönöm! 🙂
    Nagyon tetszik az oldal, inspirál abban,hogy elérjem az álmom, hogy a divatszakmában dolgozhassak.

    • birtab
      on

      Kedves Tina! Köszönjük a dicsérő szavakat, örülünk, hogy tetszik a blog! Mi nem tudunk olyan vitaminokról, amik kifejezetten fogyasztó hatásssal bírnának. Inkább a természetes bevitelükben hiszünk, ahogy ezt a bejegyzésben is láthatod, ugyanis mint minden gyógyszer, ezek is tartalmaznak adalékanyagokat. A B6 vitamin például állítólag étvágynövelő, de azt tanácsoljuk, hogy ilyen kérdésekben inkább kérj pontos tájékoztatást a háziorvosodtól!

  3. Edina
    on

    Kedves Attractive csapat!

    Elkezdtem tornazni Tracy Anderson Method videoira de nekem nem annyira tetszettek.
    Mi a velemenyetek Ballet Beautiful videokrol?Erdemes erre tornaznom ha vekony labakat es lapos hasat szeretnek?
    Hogyan tudnek zsirt egetni a hasambol es combombol leggyorsabban?
    Koszi elore is
    Edina Horvath

    • birtab
      on

      Kedves Edina! Idő kell, míg hozzászokik a videóhoz az ember, de nekünk csak jó tapasztalataink vannak a Methoddal kapcsolatban. A Ballet Beautiful videókat nem ismerjük, de a balerináknak általában pont hogy nagyon izmos és vastag a combjuk, ami nem túl előnyös, ha modellkedni szeretnél. Ha célirányos tornát keresel, akkor még a VSX Sport Sexiest Workout Ever videóit tudjuk ajánlani.

  4. Edina
    on

    Mary-Helen Bowers aki a Ballet Beautiful videokat csinalja Lily Aldridge,Romee Strijd es meg par Vs modell trenere.
    Csak azert kerdeztem hatha az is segit.De azert koszi:)
    Ha van egy kicsi felesleg a hasamon arra tudtok valami bevalt gyakorlatot?Nem szeretnem,hogy a felules miatt meg nagyobbnak latszana a hasam

    • birtab
      on

      Kedves Edina! Tracy és a VSX videóit szoktuk ajánlani mindenkinek, eddig még nem érkezett rájuk panasz, ezért nem is kutattunk tovább. A felülésektől pedig nem gondoljuk, hogy nagyobbnak fog látszani a hasad, inkább laposabbnak/izmosabbnak. Ha egyik videó sem tetszik és komolyabban érdekel a dolog, azt tanácsoljuk, hogy keress fel egy személyi edzőt.

  5. Csenge
    on

    Tudnál olyan gyakorlatot mondani ami az alsó fenék izmokat erősíti?

Blogleírás

A modellügynökség - www.cosmopolitan.hu kiemelt blogja "Hogy készül egy divatanyag? Milyen érzés végigvonulni New York, Párizs, Milánó kifutóin?