Beauty-szabályok, amiket minden modellnek be kell tartania

Forrás: Modellügynökség | 2016 május 2.

Sokan azt gondolják, hogy a modellekben a tökéletességet keresik, holott főleg a karakterességről, az egyéniségről van szó, na meg persze arról, hogy hány oldalát tudja megmutatni, mennyire alakítható át. Utóbbihoz feltétlenül szükséges, hogy a kliens és a stáb egy teljesen natúr vásznat kapjon, amit olyan karakterbe hoznak, amilyet a munka megkövetel. Ezt hívják „natural look”-nak, amit minden modellnek kötelessége betartani, ha szuper karriert szeretne befutni. A mai bejegyzésben felsoroljuk azokat a természetességgel teljesen ellentétes dolgokat, amikkel tilos csalni a modellek kinézetén.

00beauty-szabalyok-modellugynokseg-blog-cosmopolitan

Az első a legegyszerűbb: Tilos hozzányúlni a szemöldökhöz!
Ebben  a szakmában csak annak lehet vékony a szemöldöke, akinek genetikailag nem vastag. Se csipesszel, se gyantával, se ollóval nem szabad hozzányúlni, csakis egy olyan mesterkozmetikus igazíthat rajta, akiben az ügynökség 100%-ban megbízik. Ilyenkor az igazítás pár szálat jelent, legtöbbször elölről vagy középről, ugyanis az alsó részét teljesen természetesen kell hagyni. A formázás természetesen szemöldökceruzával is tilos! Csekkold le egy korábbi bejegyzésünket  a szemöldökök történelméről!

poses.moda

2. Szolárium és önbarnító krémek
A high fashion modelleknek télen-nyáron hófehérként kell világítaniuk, annál pedig nincs is cikibb, mikor látszódik a fürdőruha nyoma. Gondolj csak bele, hogy néznének ki egy csodálatos Oscar de la Renta nagyestélyiben narancssárgán, vagy fehér bikini vonalakkal a bőrükön?! Ez egy szigorú elvárás, amit Ázsiában vesznek talán a legkomolyabban. Ez azt jelenti, hogy akárhova mész, mindig legalább 50 faktoros napfényvédő sprayre lesz szükséged. Hogy egy kis kulisszatitkot is eláruljunk: a nyári kampányokat télen készítik, és ha a modelleken kicsit barnásabb tónust látsz, az bizony egy permetezős technika eredménye, ami már a munka után 4 nappal elkezd lekopni. Bőrfehérítő tippekért pedig katt ide!

02beauty-szabalyok-modellugynokseg-blog-cosmopolitan

3. Minden, ami mű: műköröm, műszempilla, póthaj
Nincs olyan, aki ne venné észre, tehát csak magukat csapnák be és egyébként is le fogják szedetni már egy castingon is. Vagy egyszerűen elküldik őket, mert nem tartják tiszteletben a kérésüket. Semmi értelme nincs, mert a mű dolgok teljesen ellentétesek a modellek által képviselt természetességgel, arról nem is beszélve, hogy ha ilyeneket lehetne, mennyivel megnehezülne a beauty-team dolga. A modellek körme középhosszú, gyönyörűen ápolt és csak nude körömlakkokat használhatnak. Mivel sminket sem tehetnek fel, csak szempillaspirált, a műszempilla eleve ne jöhet szóba. A hajukról pedig elég annyit tudni, hogy nincsen fazon, nincsen frufru, csakis természetes hosszúságú, főleg festetlen és mindig frissen mosott.

03beauty-szabalyok-modellugynokseg-blog-cosmopolitan

4. Ha már a sminknél tartunk, ez is csak minimális lehet
Ahogy Fehér Orsi, az Attractive vezetője mondta: „A lányoktól elvárták (a ’90-es években), hogy mindig tökéletesen nézzenek ki, ezért válogatásokra is erős sminkben kellett járnunk. Ma ha így jelenne meg valaki egy kliens előtt, szóba se állnának vele.” Tehát ha sminkben mész castingra, lemosatják veled, amivel csak mások idejét húzod. Manapság egy modell sminkkészlete a következőkből áll: szempillaspirál, ajakbalzsam, korrektor, esetleg rúzs különleges alkalmakra. Az alapozó használata és az erős smink tilos, de hidd el, ha a munkád során ennyi sminket pakolnak fel rád, nem is fogsz sóvárogni utána.

04beauty-szabalyok-modellugynokseg-blog-cosmopolitan

5. A legeslegnagyobb tilalom: sminktetoválás, tetoválás, piercing
A statisztika azt mutatja, hogy nem szívesen alkalmaznak olyan modelleket, akiknek látható helyen van tetoválásuk, mert róluk az emberek fejében még mindig negatív kép él. Különösen érvényes ez a kezdőkre és a jelentkezőkre. Ne felejtsd el azt sem, hogy az ismert tetovált modellek csak akkor kezdtek el varratni, mikor már mindenki akarta és ismerte őket, vagy eleve olyan nevük van, amikor ez nem számít. Azt is jó tudni, hogy legtöbbször ezeket a tetkókat is eltakarják és leretusálják a képeken. A piercing még egy könnyebb kérdés, mert mindenképpen ki fogják veled vetetni, max a füledben lévők maradhatnak. A tetoválás viszont egy életre szól és bizony kizáró oknak számít a modellkarriered elkezdésénél. Ne gondold azt, hogy a sminktetoválás nem számít, mert úgyis kikopik idővel! Örökre meglesz a nyoma, a szemhéjadat senki nem fogja lézereztetni és életed végéig mássá teszi az arcod összképét, mint amilyen természetesen lenne.

05beauty-szabalyok-modellugynokseg-blog-cosmopolitan

Végül, de nem utolsó sorban Zita mutatja neked, hogy milyennek kell lennie egy natúr megjelenésű modellnek:

06beauty-szabalyok-modellugynokseg-blog-cosmopolitan

Ha nagy álmod a modellkedés, vagy jelentkezni tervezel, mindenképpen azt tanácsoljuk, hogy ezeket a pontokat fogadd meg, ugyanis akár egy rossz ívű szemöldök is elronthatja az arckarakteredet. Gondoltad volna, hogy ennyi beauty szabályt kell betartania egy modellnek?

  1. Szticu
    on

    A modellek alávethetik magukat lézeres, végleges szőrtelenítésnek? Írtátok ti is, hogy a lábnak, hónaaljnak, és fazonnak szőrtelennek kell lenni. Ezek függvényében megteheti egy modell, hogy ezeken a helyeken végleges szőrtelenítést csináltat?

    • Cosmopolitan.hu
      on

      Kedves Szticu! Természetesen igen, sok modell élt már ezzel a lehetőséggel, ami nagyban megkönnyíti a hétköznapjaikat.

  2. Kata
    on

    Sziasztok, tudtok valami jó módszert a köröm erősítésére?

    • Cosmopolitan.hu
      on

      Kedves Kata! Nem vagyunk szakavatottak a témában, de bármelyik drogériában, vagy gyógyszertárban be tudsz szerezni körömerősítő lakkokat, gél lakkokat, olajokat, vagy akár olyan vitaminokat, étrendkiegészítőket, amik a hajadat és a körmeidet erősítik.

  3. Lili
    on

    Sziasztok! Minden álmom, hogy modell legyek, azonban csak 164 cm vagyok. 14 évesen nőhetek még annyit, hogy modell lehessek vagy mondjak le róla?

    • Cosmopolitan.hu
      on

      Kedves Lili! Sajnos nem valószínű, hogy 4 év alatt el fogod érni a 176-178 centit, ami szükséges a modellkedéshez. Ha esetleg elérnéd közben a 172 centit, próbáld meg a jelentkezést.

  4. Lili
    on

    Sziasztok csak azt szeretném meg kérdezni hogy ez akkor azt jelenti hogy èn nem modellkethetnèk mivel szivervàny színű a hajam ès orr pircingem van / a méreteim meg felelnek 175 centi magass vagyok 13 èves .

    • Cosmopolitan.hu
      on

      Kedves Lili! A méreteiddel valóban nincsen probléma, de az, hogy 13 évesen már piercinged van és fested a hajad, elég nagy baj. Egy modellnek teljesen természetesen kell kinéznie, még a szemöldöküket sem szedhetik, és nem tudjuk megmondani előre, hogy ezt az állapotot mennyi idő után tudnánk elérni nálad. Így biztosan nem tudnánk neked még tesztfotózást sem szervezni. Ha érdekel a modellkedés, tanácsoljuk, hogy térj vissza a hajad eredeti színéhez.

  5. Grace
    on

    Én 13 éves vagyok. És 183 cm magas már túl magas lennék modellnek?

    • Cosmopolitan.hu
      on

      Kedves Grace! Általában 182 a felső magassághatárunk, de nagyon szívesen megnéznénk a képeidet. Várjuk jelentkezésedet a http://www.attractive.hu-ra!

Blogleírás

A modellügynökség - www.cosmopolitan.hu kiemelt blogja "Hogy készül egy divatanyag? Milyen érzés végigvonulni New York, Párizs, Milánó kifutóin?