Miért vannak nők is a férfi divatbemutatókon?

Forrás: Modellügynökség | 2016 február 24.

Ha követed a legfrissebb divatot és a divathetek cirkuszának állandó vonulását, akkor biztosan észrevetted már, hogy a hivatalosan férfi divathéten bemutatott férfi kollekciók kifutóján szép számmal tűnnek fel női modellek is. Legyen az Armani, Burberry, Givenchy, Prada vagy Saint Laurent, szinte nem telik el fiú show egy-két lány nélkül. Ha téged is meglep ez az egész és nem érted, mi keresnivalójuk van ott a csajoknak, akkor mi most segítünk tisztázni a helyzetet!

női-modellek-férfi-divatbemutató-modellügynökség-blog-cosmopolitan

Ennek okai a következők lehetnek:

1. Azzal, hogy a tervezők női ruhákat is bemutatnak egy férfiaknak szóló eseményen olyan szerkesztőket, stylistokat és vásárlókat vonzanak magukhoz, akiknek egyébként meg sem fordulna a fejükben, hogy megnézzék az adott kollekciót. Minél több fontos ember kíváncsi arra a pár női darabra, annál nagyobb lesz a sajtóvisszhang és az ingyen reklám a közösségi oldalakon.

2. Már csak azért is jó ötlet beszúrni néhány női lookot a listára, mert a férfi divathetekkel egy időben jelennek meg fő szezonok közti őszi (pre-fall) és nyári (resort) elő-kollekciók is. A kifutón látható női darabok legnagyobb része ezekből, az éppen megvásárolhatóvá vált darabokból áll, szóval a divatházak minden különösebb költség nélkül reklámozhatják a termékeiket, ráadásul anélkül, hogy külön emiatt egy másik show-t kellene szervezniük.

női-modellek-férfi-divatbemutató-modellügynökség-blog-cosmopolitan

3. Szinte az összes válasz a marketingről fog szólni, de gondolj csak bele, hogy hányszor többet keres az adott divatház, ha a hivatalos szeptemberi női divathéten való bemutatás előtt már júliusban elkezdi gyártani és forgalmazni a ruhákat, amikről már láttak előzetest a férfiak mellett.

női-modellek-férfi-divatbemutató-modellügynökség-blog-cosmopolitan

4. Lehet egy sokkal mélyebb értelmezése is, például hogy a márka egy erős üzenetet akar közvetíteni, mondjuk a női és a férfi szerepek összemosódását. A férfiak egyre nőiesebbek lesznek, a nők pedig egyre férfiasabbak, ezek az androgün kollekciók pedig erősítik ezt az üzenetet. A mai vásárló imád valami olyan nagy dolognak a részese lenni, amit egyfajta mozgalomnak is nevezhetünk.

női-modellek-férfi-divatbemutató-modellügynökség-blog-cosmopolitan

5. És végül persze arról is lehet szó, hogy az unalmas férfi kollekciót fel akarják dobni valami nagyszerűvel, ami mondjuk ebben a környezetben szenzációs, a női kifutón pedig csak egy a sok közül. Vagy csak szimplán meg akarja mutatni a tervező, hogy mennyire széles és kreatív skálán tud alkotni egyszerre.

Egy biztosan közös: csakis a legmenőbb modelleket és az aktuális kedvenceket vonultatják fel ilyenkor. Válogatni bőven tudnak, ugyanis a legtöbb modell ilyenkor eleve Európában van a haute couture hét miatt.

Nézd meg Axente Vanessát a Prada, Adamik Lucát pedig Andrea Pompilio férfi kollekciójának bemutatóján:

női-modellek-férfi-divatbemutató-modellügynökség-blog-cosmopolitan

női-modellek-férfi-divatbemutató-modellügynökség-blog-cosmopolitan

A téma aktuálisabb, mint gondolnád, hiszen a Burberry kitalálta, hogy évente kétszer fog bemutatót rendezni női és férfi darabokkal egyaránt. Ráadásul nem feltétlenül a divathetek alatt és a ruhák már aznap elérhetőek lesznek, a példát pedig Tom Ford is követni fogja. Neked mi a véleményed erről?

Blogleírás

A modellügynökség - www.cosmopolitan.hu kiemelt blogja "Hogy készül egy divatanyag? Milyen érzés végigvonulni New York, Párizs, Milánó kifutóin?