Híres casting directorok – 2. rész

Forrás: Modellügynökség | 2015 augusztus 30.

A casting director az a személy, aki a válogatást felügyelve a designer ízlése alapján választja ki a legkiemelkedőbb lányokat, akik ha elég meggyőzőek, később nem csak az adott márka kifutóján, hanem akár kampányában is szerepelhetnek. Erről a különleges és felelősségteljes munkáról keveset hallani, ezért ideje, hogy rájuk is felhívjuk a figyelmet. A legtöbbször ezeken az embereken múlik, hogy világsztár lesz-e egy vidéki kislányból, ugyanis nem úgy működik, hogy például Karlie Kloss besétál a tervezőhöz, hogy szeretne szerepelni a másnapi bemutatóján.

ashley-brokaw-casting-director-modellügynökség-blog-cosmopolitan

A mai bejegyzés főszereplője a Prada jelenlegi casting directora, Ashley Brokaw lesz, aki 24 éves pályafutása alatt olyan modelleket adott a nagyvilágnak, mint Amanda Murphy, Aymeline Valade, Malaika Firth, Mica Arganaraz vagy Rianne Van Rompaey. Axente Vanessát például Hugo Boss, Louis Vuitton, Miu Miu, Proenza Schouler és Tommy Hilfiger show-jára is beválogatta, sőt összes Prada kampányához is, olyan szupermodellek mellé, mint Magdalena Frackowiak és Sasha Pivovarova. Ashley így nyilatkozott a mi Vanessánkról: „Egy Prada lány talán egy kicsit szexibb és érzékibb, mint mondjuk egy Balenciaga modell. Axente Vanessa például korunk meghatározó modellje, akire én figyeltem fel. Nekem annyira Prada volt! Még Nicolas Ghesquiere is ezt mondta, amikor először találkozott vele.”

ashley-brokaw-casting-director-modellügynökség-blog-cosmopolitan

Ashley híres arról, hogy tökéletesen látja az arccsontozatot, azt, hogy milyen színű haj hogyan fog mutatni egy adott ruhadarabbal és egy pillantás alatt megítéli egy tinédzser magasságát, csípő/derékméretét, de még a cipőméretét is. Természetesen számos interjú készült már vele, amikből most a lényeget kimazsolázva te is megtudhatod, hogy hogyan került erre a pályára, miből áll a munkája, és hogyan fedezi fel a lányokat:

ashley-brokaw-casting-director-modellügynökség-blog-cosmopolitan

„Ez nem olyan szakma, amit kurzusokon tanulsz meg, kizárólag tapasztalat által lehet. 17 éves koromban kezdtem gyakornokként Juliet Taylornál, aki Woody Allen összes filmjének a casting directora. 18 évesen a Seventeen magazin gyakornoka lettem, ami akkoriban elég nagy szám volt, ott voltam Nikki Taylor első címlapjánál is. Később ez a két világ összemosódott. Két évig dolgoztam katalógusokon Bruce Weberrel, majd elkezdtem a közös munkát Steven Meisellel. 30 évesen ott hagytam Stevent, hogy visszatérjek a párizsi Sorbonne egyetemre. Ezután az első dolgom az volt, hogy felhívtam Karl Tempert egy francia Vogue divatanyag miatt. Egyre nagyobb dolgokban voltam a segítségére, például Daria Werbowy és a barátai köré kellett építenem egy sztorit a Hamptonson. Úgy voltam vele, hogy elvégzem ezeket a kisebb munkákat, amíg kitalálom, hogy mit is szeretnék valójában. Utána a divatvilág központjában, New Yorkban kezdtem el show-kat csinálni, majd felkérést kaptam a párizsi Balenciaga bemutatójára is. Ez volt az első párizsi show-m, és olyan nagyszerűen sikerült, hogy végül hét évig dolgoztam Nicolas Ghesquiere-rel.

ashley-brokaw-casting-director-modellügynökség-blog-cosmopolitan

ashley-brokaw-casting-director-modellügynökség-blog-cosmopolitan

A Balenciaga tervezőjével azért volt jó a közös munka, mert ugyanannyira a modellek megszállottja, mint én. Napi kapcsolatban voltam vele és lányok után kutattam neki. Rögtön képeket küldtem, ahogy találtam egy olyat, aki megfelelő lett volna számára. Ugyanolyan izgatottak voltunk, mikor találtam valakit. A legtöbb designer számára a casting csak egy másodlagos dolog, és az egészet ráhagyják másokra. Egyforma lányokat válogatnak össze, és így nem jön át, amit közölni szeretnének. Nem is tudják mekkora feladat összehozni egy nagyszerű bemutatót igazán emlékezetes pillanatokkal. A Balenciaga nő például remek személyiséggel rendelkezik, magabiztos és olyan fiús lány, aki kiöltözik és gyönyörűen mutat.

ashley-brokaw-casting-director-modellügynökség-blog-cosmopolitan

A scouting rutinomat illetően: nem az utcán keresek új lányok után, az túl bonyolult. A legtöbb hely már túl van scoutingolva, és sokszor leszólítasz olyat, akit már előtte megállítottak ugyanezzel. A világ különböző részeire látogatok el, ahol felveszem a kapcsolatot a helyi scouterekkel. Néha a lányok túl fiatalok, úgyhogy várni kell, mire kicsit érettebbek lesznek, hogy kiderüljön, alkalmasak-e egy bemutatóra. Máskor pedig sikerül olyanokat találni, akik már a szakmában vannak egy ideje és készen állnak. Például ilyen volt Amanda Murphy is, aki 22 évesen már modellkedett egy ideje, és csak nemrég volt készen a Prada show megnyitására. Persze Facebookon keresztül is sikerült már találnom pár lányt.

ashley-brokaw-casting-director-modellügynökség-blog-cosmopolitan

A kedvenc felfedezésem Aymeline Valade nevéhez kötődik, aki egy 24 éves fehérnemű modell volt Milánóban, mikor rátaláltam. Tornacipőben, farmergatyában és bőrkabátban jelent meg, és valószínűleg azt hitte, hogy mindez csak időpocsékolás. De amikor besétált, egyből tudtam, hogy meg is vagyunk. Pontosan olyan volt, mint amit kerestem.

ashley-brokaw-casting-director-modellügynökség-blog-cosmopolitan

Tisztában vagyok a munkám felelősségével, de ez csak egy pillanat, egy show. Van, amikor megszületik egy modellnél az áttörés, és van, amikor nem. Nem mindenkiből lesz szupermodell, és ezt sokan nem képesek megérteni. Néha vannak olyan lányok, akik soha nem kapják meg azt a show-t újra, de abban a pillanatban, azon a bemutatón mindenki inspirálónak tartja a kinézetét. Tulajdonképpen a divat is az adott pillanatról szól, és nagyon boldog vagyok, hogy részt vehetek ezeknek a pillanatoknak a kialakításában.”

Blogleírás

A modellügynökség - www.cosmopolitan.hu kiemelt blogja "Hogy készül egy divatanyag? Milyen érzés végigvonulni New York, Párizs, Milánó kifutóin?