Milyen munkákra számíthatnak a modellek?

Forrás: Modellügynökség | 2015 május 1.

A mai bejegyzésben arról fogunk mesélni, hogy pontosan milyen munkákat végeznek a modellek, miután kellő tapasztalatot szereztek a tesztfotózásokon.  Ezek a legfőbb típusok itthon és külföldön is  helytállóak, utóbbihoz persze keményebben kell dolgozni, hiszen óriási a verseny a lányok közt a castingokon.

modellügynökség-munka-modellkedés-cosmopolitan

1. A fotózások

Vannak rövidebbek és több naposak is, de átlagban napi 8 óra munkával járnak. A képek fajtái lehetnek:

– Editorial, azaz magazinos divatanyag: 6-16 oldalas fotósorozat, amely stúdióban vagy külső helyszínen készül, legszerencsésebb esetben címlapra is. Elég változatos meló, mivel a cél egy adott koncepció kifejezése, nem egy termék vagy márka marketingjének kiszolgálása. Nagyon fontos referencia, hiszen ahogy a modellek karrierje előrehalad, egyre jelentősebb anyagaik lesznek, ezáltal épül a modellkönyvük. Ez pedig növeli az egyéb munkák esélyét.

modellügynökség-munka-modellkedés-cosmopolitan

– Katalógus: Ilyenkor a lányoknak gyorsnak és ügyesnek kell lenniük, mert van, amikor 20 szettet is lefotóznak egy nap alatt. A divatanyaggal ellentétben nem a művészi megvalósítás a cél, hanem a szezon ruhadarabjainak bemutatása. Ezért a pózok itt teljesen egyszerűek, viszont annál gyorsabban váltakoznak.

modellügynökség-munka-modellkedés-cosmopolitan

– Lookbook: Ilyenkor is rengeteg kép készül, de közel sem annyi, mint egy katalógusnál. A divatházak stylistjai előre összeállítják a kollekció legjobb szettjeit és igyekeznek minél izgalmasabban befotózni azokat. Persze itt is inkább a ruhákon van a hangsúly.

modellügynökség-munka-modellkedés-cosmopolitan

– Kampány: Ki ne szeretne a legmenőbb márkák óriásplakátjain virítani? Ez a legnagyobb álom és elismerés egy modell számára, még akkor is, ha csak kisebb márkákról van szó.  Mindig a következő szezonra készülnek és csak olyan modellekkel, akik képviselni tudják a divatház arculatát.

modellügynökség-munka-modellkedés-cosmopolitan

2. A forgatások, azaz film és videó

Napi 10-12 óra, vagy annál is több munkával jár általában.

– Commercial / TVC, leegyszerűsítve a reklámfilmek összessége: Ehhez a típusú munkához fontos, hogy a modellnek természetes kisugárzása legyen kamera előtt, ezért a TVC castingokon minden esetben csinálnak a modellel egy próbafelvételt. Vannak lányok, akiknek ez könnyebben megy, mert van némi színészi tehetségük, és vannak olyanok, akik nem annyira alkalmasak egy bonyolultabb színészi játékot vagy mozgást megkövetelő reklámfilm leforgatásához. Persze olyan is van, hogy az előbb említett kampányhoz készítenek reklámvideókat a fotózás alatt. Ezeknek a hossza ne tévesszen meg, nagyon sokáig tart, mire az a pár perces anyag megszületik!

[youtube seQgrWGwuaM nolink]

[youtube ECR2I8IXQAI nolink]

– Music promo, vagyis videóklip: Általában modelleket kérnek fel a zenészek a videóikhoz, számunkra pedig egy dologra jó: a modell gyakorolja a kamera előtti mozgást, ami hasznos a reklámfilmek szempontjából.

3. A személyes fellépés

– Fitting, vagyis ruhapróba: A nagy divatházak sokszor külön alkalmaznak arra modelleket, hogy a bemutatók előtt elvégezzék rajtuk a ruhák utolsó simítását. Ilyenkor derül ki, hogy milyen lesz pontosan a ruha esése, ehhez pedig a modelleknek több óráig mozdulatlanul kell állniuk, türelmesen. Nem a legkellemesebb munka, de remek kapcsolatokra lehet szert tenni.

– Kifutós munkák: Ehhez megfelelő méretek és alkat, plusz rengeteg gyakorlás kell, mire megtanulják a tökéletes járást. Ugyan egy átlag bemutató kb. 10 perces, ezt több órás ruhapróba, koreográfia tanulás, smink- és hajkészítés előzi meg. Előtte és utána is fotósok tömkelegének kell pózolni a backstage-ben, majd rohannak a következő bemutatóra.  Tulajdonképpen ezzel a munkával mutatkoznak be a modellek a divatházaknak, ugyanis általában a kifutós lányok közül válogatnak a későbbiekhez. A legnagyobb elismerés, ha valaki exkluzívként vonulhat egy márka bemutatóján, ami azt jelenti, hogy a tervező szerződésben rögzíti, hogy az adott lány kizárólag az ő show-ján szerepelhet az adott szezonban.

modellügynökség-munka-modellkedés-cosmopolitan

– Szalonbemutatók, prezentációk, vagyis divatbemutatók piciben: Nincsen kifutó, ilyenkor leginkább a márkák showroomjában álldogálnak a modellek, hogy a zártkörű vendégsereg közelről is szemügyre vegye a kollekciót.

modellügynökség-munka-modellkedés-cosmopolitan

Blogleírás

A modellügynökség - www.cosmopolitan.hu kiemelt blogja "Hogy készül egy divatanyag? Milyen érzés végigvonulni New York, Párizs, Milánó kifutóin?