Mik lesznek 2015 legegészségesebb kajái?

Forrás: Modellügynökség | 2015 február 27.

Tapasztalataink és modelljeink szokásai alapján csomó étrenddel kapcsolatos tippet adtunk már. Visszagondolva az elmúlt időben elég nagy slágernek számított a fodros kel, a goji bogyó, a kókusztej, a quinoa, a fekete áfonya, a chia mag, a zabliszt és társaik. De mik lesznek 2015 superfoodjai? Vagyis azok az ultra egészséges kaják, amiktől nem csak az immunrendszered erősödik meg, hanem egy dekát sem fogsz hízni? Hajdu Niki talált is egy szuper összeállítást erről az ausztrál Vogue-ban, amelyben ő is szerepelt már!

egészséges-kaják-étrend-diéta-superfood-2015-cosmopolitan

1.  Fekete rizs

Aranyszabály: minél sötétebb az étel, annál táplálóbb. Antioxidánsokban, fehérjében gazdag és magas a vastartalma is.

egészséges-kaják-étrend-diéta-superfood-2015-cosmopolitan

2.  Matcha por

100%-ban természetes zöld tea levelek őrleménye. Koncentrált formája miatt sokkal több antioxidánst tartalmaz, mint a hagyományos zöld teák. Nem csak óriási vitaminbomba, anyagcsere fokozó, méregtelenítő és immunrendszer erősítő hatásai is vannak. Keverd akár édességekbe is, gyönyörű a színe!

egészséges-kaják-étrend-diéta-superfood-2015-cosmopolitan

3.  Méhpollen

A természet egyik legtáplálóbb ajándéka. Antioxidánsokkal és aminosavakkal megpakolt, jól felszívódó fehérje, ami pozitív hatással van az idegrendszerre és segít az emésztésben.

egészséges-kaják-étrend-diéta-superfood-2015-cosmopolitan

4. Kendermag

Kicsi a bors, de erős! Ezek a kis magvak tele vannak omega-3 zsírsavakkal és fehérje forrásnak sem utolsóak.

egészséges-kaják-étrend-diéta-superfood-2015-cosmopolitan
5. Hínár

A szerves jód természetes forrása, ami nagyon fontos a pajzsmirigy működés szempontjából. Erősen javítja a szervezet anyagcseréjét, mivel meggátolja a felesleges zsír elraktározódását. Turmixba vagy salátába dobva már meg is tisztíthatod a tested!

egészséges-kaják-étrend-diéta-superfood-2015-cosmopolitan

6. Borbolya

C-vitaminban gazdag piros bogyók, amik antibakteriális és gyulladáscsökkentő hatással bírnak. Teája például remek görcsoldó.

egészséges-kaják-étrend-diéta-superfood-2015-cosmopolitan

7. Banánliszt

Mivel zöld banánból készül, teljesen gluténmentes. Magas-reziztens-keményítőben gazdag, ami a hagyományos keményítővel ellentétben jó hatással van az emésztésre és a közérzetre. Kenyeret, süteményt, tésztát is tudsz belőle sütni és azért is jó, mert hosszú távon teljesen lemondhatsz a puffadásról.

egészséges-kaják-étrend-diéta-superfood-2015-cosmopolitan

8. Spirulina és Chlorella

Természetes zöld varázslat! Olyan magas klorofill tartalmúak, hogy sejtszinten újítják meg a testedet. Ezek a por állagú algafajták fehérjében és ásványi anyagokban is bővelkednek, ezért csökkentik a koleszterint és immunerősítőek. Reggeli turmixba egy teáskanálnyit keverve még az állandó éhségérzetedet is csökkentheted!

egészséges-kaják-étrend-diéta-superfood-2015-cosmopolitan

9. Farik

Más néven Freekeh, azaz zöld búzából készült gabona. Nyugodtan cseréld le a fehér rizst és a lisztes tésztákat erre, mivel kiváló kalcium, kálium, vas és cinkforrás. Kétszer annyi rostot tartalmaz, mint a hagyományos búza és még a vércukorszintet is csökkenti.

egészséges-kaják-étrend-diéta-superfood-2015-cosmopolitan

10. Aktív szén

A szervezet megtisztításának legősibb módja. Mivel a legnedvszívóbb dolog a világon, az összes mérgező anyagot és vegyületet képes hatástalanítani. Külföldön már hidegen préselt gyümölcslevekbe is keverik, sőt szén fogkefét is árulnak fogfehérítésre.

egészséges-kaják-étrend-diéta-superfood-2015-cosmopolitan

A tippeket egyébként Sydney legmenőbb organikus üzletének vezetője adta, de itthon is könnyen fellelhetőek a termékek a nagyobb bioboltokban. Te melyiket fogod kipróbálni?

Ha szeretnél még több diéta és fitnesztippről olvasni, kattints ide!

Blogleírás

A modellügynökség - www.cosmopolitan.hu kiemelt blogja "Hogy készül egy divatanyag? Milyen érzés végigvonulni New York, Párizs, Milánó kifutóin?