Edd gyönyörűvé a hajad!

Forrás: Modellügynökség | 2015 január 19.

Hétről-hétre szuper hajápolási trükköket hozunk neked, most nézzük, mit tehetsz belülről! Hallottad már azt a mondást, hogy “Az vagy, amit megeszel”? Bizony, tudatos táplálkozással tulajdonképpen az egész testedre tudsz hatni, így természetesen a frizkódra is.

haj-hajápolás-egészséges-haj-cosmopolitan

Mitől lehet töredezett a hajad?

Étkezés szempontjából mindenképpen árt a hajadnak, ha sok cukrot, édességet és üdítőt eszel, vagy éppen túl kevés fehérjét. Ha szeretnél ezen változtatni, fogyassz minél több egészséges, nyers ételt, főleg vasban, cinkben és aminosavakban gazdagokat.

haj-hajápolás-egészséges-haj-cosmopolitan

Ezek az élelmiszerek csodát tesznek a hajjal:

1. Lazac

Sajnos manapság vigyázni kell az olcsóbb halakkal, mivel higanyt tartalmazhatnak, ami hajhulláshoz vezet. Válassz jó minőségű húsokat, a lazac például a legjobb omega-3 zsírsav forrás és magas a D-vitamin tartalma. Mivel az egyik legegészségesebb kaja a világon, hidratáltan és hullásmentesen tartja a csillogó hajkoronádat.

haj-hajápolás-egészséges-haj-cosmopolitan

2. Tea

Köztudott, hogy a hajhullás egyik legfőbb kiváltó oka a stressz. Ezt megelőzve szánj minden nap legalább kétszer időt arra, hogy nyugiban leülj és megteázz. Külön ajánljuk a gyógyító és nyugtató hatású kamilla-, golgotavirághajtás-, árpa- és mentateát. 

haj-hajápolás-egészséges-haj-cosmopolitan

3. Fekete áfonya

A lazachoz hasonlóan az egyik legegészségesebb étel és még édes is! Magas vitamin és antioxidáns tartalmának köszönhetően nem csak selymes lesz tőle a hajad, egy kicsit még a káros UV-sugárzástól is tudod védeni a szálakat. 

haj-hajápolás-egészséges-haj-cosmopolitan

4. Diófélék és magvak

Ne vidd túlzásba, de ha napi szinten elrágcsálsz belőlük pár szemet, jótékony olajokhoz juttatod hajszálaidat is! A legjobb a dió, mivel biotinban gazdag, ami tulajdonképpen a haj és a bőr vitaminja. 

haj-hajápolás-egészséges-haj-cosmopolitan

5. Sötétzöld leveles zöldségek

Pl. Spenót, fodros kel, mángold. Rengeteg vitamin, béta-karotin, folsav és klorofill forrásai, szóval tuti egészségesen fog ragyogni tőlük a frizkód, sőt még a faggyútermelést is normális szinten tudod tartani velük! 

haj-hajápolás-egészséges-haj-cosmopolitan

6. A legjobb fehérjeforrások: tojás, tofu, babfélék, pulykahús, osztriga, sütőtök

Logikus, hogy kiegyensúlyozott, fehérjében gazdag táplálkozást javasolnak a szakemberek, hiszen a hajunk is 90%-ban egy speciális fehérjéből (keratin) áll. A babfélékben egyébként is olyan hajerősítőket találsz, mint a vas és a cink, amik a regenerálásban is segítenek. 

haj-hajápolás-egészséges-haj-cosmopolitan

7. A legjobb C-vitaminforrások: grapefruit, narancs, paprika, eper

Ha szervezeted nem jut elég C-vitaminhoz, lelassul hajad növekedése. Ezért naponta minimum 75 mg-ot kellene fogyasztani. Egy darab grapefuitban kapásból 80 van, úgyhogy hajrá! 

haj-hajápolás-egészséges-haj-cosmopolitan

8. Avokádó

Az igazi jolly joker minden témában! Bár csak keveset szabad belőle enni, több mint 25 féle táp- és ásványi anyagot hordoz magában. Fiatalít, hidratál és gyorsítja a hajszálak növekedését, kívül-belül! 

haj-hajápolás-egészséges-haj-cosmopolitan

Plusz tipp, ha azt szeretnéd, hogy gyorsabban nőjön hajad:

Olívaolaj, kurkuma, goji bogyó, lenmag, brokkoli, fokhagyma, Cayenne-bors, főtt tojás, joghurt, borsó, gyömbér. Ezek rendszeres fogyasztásától megerősödnek a hajgyökerek és serkentik is a növekedést! Mindent bele!

haj-hajápolás-egészséges-haj-cosmopolitan

Blogleírás

A modellügynökség - www.cosmopolitan.hu kiemelt blogja "Hogy készül egy divatanyag? Milyen érzés végigvonulni New York, Párizs, Milánó kifutóin?